Nastroje kandydatów i pracowników na rynku pracy – to temat badania, które po raz drugi przeprowadził portal pracy praca.pl. W II edycji, zorganizowanej w maju 2022 r., wzięło udział 559 respondentów, z czego 54% stanowiły kobiety. Najwięcej – 30,1% ankietowanych to osoby między 35 a 44 rokiem życia. 27,6% ma od 45 do 54 lat, a 26,9% – od 25 do 34 lat. 68,3% użytkowników portalu, którzy wzięli udział w ankiecie, ma wyższe wykształcenie, 26,2% ukończyło szkołę średnią.
W tym wpisie chcę skupić się na idealnym ogłoszeniu o pracę, czyli na co zwracają uwagę kandydaci do pracy.
Według raportu praca.pl kandydaci cenią sobie swój czas, dlatego lubią ogłoszenia, które zawierają wyczerpującą treść – o wymaganiach, obowiązkach, benefitach. Ważne jest również podanie proponowanego wynagrodzenia. Pracodawcy powoli przekonują się do tego, że widełki płac w ogłoszeniu o pracę są przydatne – zachęcają do aplikowania i pozytywnie wyróżniają firmę na tle konkurencji.
Szczegółowo – idealne ogłoszenie to takie, które:
- zawiera kompletne informacje (łącznie z poziomem wynagrodzenia) – 85%,
- jest krótkie i treściwe – 32%,
- jest atrakcyjne wizualnie – 11%,
- jest długie z rozbudowanym opisem – 10%,
- jest zabawne – 4%.
Co najbardziej zachęca do aplikowania na dane ogłoszenie? Zdaniem respondentów są to:
- prywatna opieka medyczna – 44,4%,
- udział w szkoleniach, możliwość dofinansowania nauki – 38,8%,
- możliwość pracy zdalnej – 38,5%,
- krótsze godziny pracy w piątki – 22,0%.

Podsumowując: najważniejsza jest szczerość, transparentność i otwarta komunikacja – tylko dzięki tym czynnikom pozyskamy najlepszych kandydatów.
Raport w całości do pobrania TUTAJ
Zapraszam też na: