Different types. One team. Case study Nordea.

Dzisiaj wpis dotyczący kolejnej ciekawej kampanii rekrutacyjnej. Tym razem nie jest to inicjatywa skierowana do pracowników 50+, ale zaintrygowała mnie na tyle, że postanowiłam ją opisać. Mowa o kampanii Different types. One team. Nordea.

Natknęłam się na nią w tamtym roku scrollując Facebooka. Bez zastanowienia weszłam na stronę kariery, gdzie zapoznałam się z opisami bohaterów kampanii, aby po chwili dowiedzieć się, do którego z nich jest mi najbliżej.

Kampania

Początkowo kampania z postaciami foki, sowy, wilka i niedźwiedzia była skierowana wyłącznie do pracowników entry level (prowadzona od czerwca 2020).  Nowy rok, nowi my, ale też i nowe potrzeby rekrutacyjne. Z wejściem w 2021 Nordea w Łodzi zaczęła coraz aktywniej rekrutować doświadczonych specjalistów z obszaru finansów, bankowości, robotyki, analizy danych oraz przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy. Ponieważ zwycięskiej drużyny się nie zmienia, Nordea jedynie wprowadziła kilka zmian, aby dotarcie do rozszerzonej grupy docelowej było znacznie efektywniejsze. Stąd odświeżona odsłona kampanii, nowi bohaterowie oraz zmodyfikowany landing page. Cała kampania powstała we współpracy z Agencją Oxymoron.

Założenia kampanii:

  •  wybierając zwierzęcych bohaterów organizacja skupiła się na gatunkach zamieszkujących Skandynawię i rozszerzała je na kolejne z półkuli północnej, aby w ten sposób odzwierciedlić lokalizacje, w których jest obecna oraz skandynawski rodowód marki;
  • wybrane przez firmę zwierzęta stały się symbolem graficznym kampanii, a ich nazwy zostały wykorzystane jako element zabawnych gier słownych w ramach copy;
  • oparcie koncepcji wizualnej na wizerunkach zwierząt, pozwoliło wyróżnić się na tle standardowych komunikatów wykorzystywanych w działaniach EB;
  • gatunki zwierząt występujące jako brand heroes kampanii odzwierciedlają różnorodność, która jest silnym faktorem w Nordea. Najważniejsze jest jednak to, że wszyscy tworzą jeden świetnie funkcjonujący zespół – Different types. One team. 
  • spójną wizualnie koncepcję zrealizowano na wszystkich kanałach wykorzystywanych w ramach komunikacji kampanijnych treści – dedykowanym LP, kreacjach w działaniach contentowych i reklamowych w ramach Facebook Ads oraz w komunikacji wewnętrznej.

Zmiany wizualne:

  • w pierwszej odsłonie kampanii – skupionej głównie na pozyskaniu pracowników entry level – identyfikacja wizualna była lekka i humorystyczna. W drugiej zaś – skierowanej także do specjalistów – przeniesiono akcent wizualny na bardziej profesjonalny, minimalistyczny, którego podstawą są nadal wizerunki zwierząt, natomiast utrzymane w pastelowych kolorach z mocno targetowanymi komunikatami;
  • na nowym LP królować będzie lis, wilk i łoś pozycjonowani na specjalistów w swoich obszarach (rynków kapitałowych, robotyki i przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy).

Zmiany contentowe i UX:

  • wpływ na zawartość treści landing page’a miała trwająca pandemia – przeformułowane zostały benefity odzwierciedlające to, jak aktualnie pracuje się w organizacji oraz korzyści płynące z zatrudnienia w Nordea;
  • postanowiono “skrócić” stronę usuwając sekcje, na które kandydaci nie zwracali uwagi – analiza heat map pokazała, że im bardziej ‘w las’ ze scrollowaniem strony, tym mniejsze zainteresowanie użytkownika – usunięto, więc sekcję z zaciągniętym feedem z Facebooka oraz lokalizacjami łódzkich biur;
  • wzięto na tapet udoskonalenie doświadczeń kandydatów w kanale mobile, który jest największym źródłem ruchu na stronie – aż 76%! Aby ułatwić kandydatom aplikację, wprowadzono formularz, który pozwala na złożenie jej bez załączania CV na pierwszym etapie (bo kto ma zawsze w telefonie aktualne CV?);
  • ponieważ kampania kierowana jest teraz także w stronę specjalistów, na poziomie składania aplikacji kandydat może wybrać, czy jest na poziomie entry level czy specjalistą – jeśli tym drugim, wybierze jeden z pięciu głównych obszarów, w których Nordea rekrutuje w Łodzi.

Przez prawie rok prowadzenia kampanii aktywności były kierowane także do pracowników. Co się zadziało w międzyczasie?

  • rozdystrybuowano pocztą 4500 buf ochronnych z wizerunkiem kampanijnego brand hero do pracowników w Polsce (czerwiec 2020);
  • przeprowadzono inicjatywę kokreacji grafik rekrutacyjnych, w której pracownicy znając już konwencję kampanii zaproponowali swoje copy do kampanii (teksty były tak dobre, że w okresie styczeń-luty 2021 wykorzystano je w kampanii online) (listopad 2020);
  • podczas mikołajkowego pieczenia pierniczków online, dostarczono pracownikom i ich pociechom foremki w kształcie bohaterów kampanii (grudzień 2020).

Po sukcesie świątecznej (gwiazdkowej) odsłony kampanii w 2020, Nordea pokusiła się o wielkanocną wersję z równie klimatycznymi zwierzakami:

Kampania w tej wersji pojawiła się zarówno w formie online na Facebooku, Instagramie oraz LinkedInie, jak i offline na billboardach, citylightach, słupach reklamowych oraz komunikacji miejskiej w Łodzi.

Efekty kampanii

Czerwiec 2020 – marzec 2021

  • zasięg online: 3 480 696;
  • ilość wejść na landing page: 42 999;
  • liczba aplikacji (tylko z LP): 1159;
  • rozpoznawalność kampanii wśród new joinerów w Łodzi: 62% badanych miało styczność z kampanią przed dołączeniem do Nordea.

Podsumowując: kampania zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Jest spójna z rodowodem marki, inna, rzucająca się w oczy. Dodatkowo wyniki spływających aplikacji mówią same za siebie! Co ciekawe – bardzo często kandydaci personalizowali swoje CV w klimacie kampanii, co jest najlepszą rekomendacją takich działań rekrutacyjnych.

Zapraszam też na nowy IG Nordea, który startuje dosłownie dzisiaj, gdzie znajdziecie więcej informacji na temat rekrutacji i społeczności Nordea w Polsce: @nordea_polska

Dodatkowo zapraszam Was też do sprawdzania aktualnych ofert pracy na stronie: https://joinushuman.pl/

Zapraszam też na:

LinkedIn

Facebook

Instagram

Dodaj komentarz