Biblioteczka #25

Dzień dobry!

Czas na kolejne książkowe polecenie!

Nie ukrywam, że jest to kolejna książka, o którą otrzymywałam sporo zapytań na swoim Instagramie.

Dzisiaj o książce Ewy Wilmanowicz “Osobista reputacja. Jak budować markę w dobrym stylu.”

Opis według Onepress:

Ty – brand klasy premium

Reputacja to rezultat tego, kim jesteś i co osiągnąłeś. Suma wszystkich decyzji podejmowanych od początku kariery aż do dzisiaj. Nawet tej, czy kupić tę książkę. Dobre decyzje przynoszą dobre rezultaty, a dopiero one, osiągane przez pewien czas, składają się na osobistą reputację.

Dzisiejszy świat pozorami stoi. Można mieć najlepsze wykształcenie, prestiżowy zawód, miliony na koncie i… pozostać w strefie cienia. Nigdy nie zyskać autorytetu, uznania i szacunku wpływowych ludzi. Reputacja często broni się sama, pozwala osiągać zyski, a także cele prywatne i towarzyskie, jakiekolwiek by one były.

W tej książce zabieram Cię w podróż, która prowadzi do bycia człowiekiem z dobrą reputacją. Pokazuję światowe trendy, które czynią reputację kapitałem przyszłości, demaskuję triki kreowania sztucznego wizerunku, byś przestał kierować się wyidealizowanym światem wirtualnym i skupił się na rzetelnej pracy. Uczę, jak zbudować własną wartość i wewnętrzną siłę, a następnie przełożyć to na relacje z najważniejszymi dla Ciebie ludźmi, w imię Twoich wartości. Zwieńczeniem jest zestaw wskazówek, które możesz od razu wykorzystać – zarówno w świecie biznesu, jak i w życiu prywatnym – by zbudować własną wiarygodność, autorytet, uznanie… Krótko mówiąc: stać się człowiekiem z dobrą reputacją.

Opis według mnie:

To, co jest ważne  to przede wszystkim to, że nie jest to kolejna książka o budowaniu marki osobistej, a o reputacji. Jak pisze autorka “reputacja to kapitał niematerialny, a co za tym idzie, trudny do zmierzenia i porównania. (…) reputacja to średnia ocen naszych dotychczasowych działań, dokonań i uzyskiwanych efektów, przyznawanych przez osoby szczególnie dla nas ważne. (…) Co ważne reputacja wypracowywana jest na bazie przeszłości i tego, co już zostało dokonane, a nie obietnic dotyczących przyszłości!” Jak mawiał Henry Ford:

Nie da się zbudować reputacji na tym, co dopiero zamierzasz zrobić.

Książka podzielona jest na cztery części:

I. Współczesny wymiar reputacji.

II. Reputacja w życiu.

III. Reputacja w biznesie.

IV. Narzędzia budowania osobistej reputacji.

To, o czym warto wspomnieć i na to kładzie nacisk Ewa, to uświadomienie sobie, że nigdy nie będziemy w stanie dogodzić i przypodobać się wszystkim! Stąd też tak ważne określenie kluczowych grup odbiorców i od tego należy zacząć budując swoją reputację.

Książka pełna jest przykładów “z życia wziętych” oraz bardzo ciekawych wskazówek, zaczynając od wymienionej wyżej grupy odbiorców po pomoc w zachowaniu “zimnej krwi” na spotkaniach rodzinnych. Znajdziemy tutaj wskazówki dotyczące zarówno spotkań towarzyskich, biznesowych, korespondencji mailowej, rozmów telefonicznych jak i  mediów społecznościowych- co jest niezwykle ważne w dzisiejszym świecie. Autorka pokazuje jak za pomocą prostych narzędzi (między innymi: dotrzymywania słowa czy też dyskrecji) możemy krok po kroku budować swoją reputację. Dodatkowo znajdziecie też w niej sporo mądrych cytatów oraz spostrzeżeń, które wydaj się niby oczywiste, a jednak skłaniają do refleksji, między innymi:

Im większa selekcja osób w otoczeniu i koncentracja na tych naprawdę wartościowych relacjach, tym lepsze staje się nasze otoczenie- pod kątem naszego rozwoju, poszerzania kompetencji oraz większych możliwości umacniania swojej pozycji w stałym gronie interesariuszy.

To, co szczególnie mi się spodobało ( i łączy mnie z autorką) to odniesienie do ważności kompetencji miękkich, które są składową kapitału reputacji, a o których często zapominamy! To właśnie kompetencje miękkie  ułatwiają nam budowanie relacji oraz wnoszą wartość w życie innych.

Książka jest jedną z lepszych ostatnio przeze mnie przeczytanych i serdecznie polecam ją każdemu, kto chce budować  świadomie swoją reputację, a na zakończenie mój ulubiony cytat Margaret Thatcher (przypomniany dzięki autorce):

Być wpływowym to jak być damą- jeśli musisz mówić ludziom, że nią jesteś, to znaczy, że nią nie jesteś.

I tym oto cytatem kończę i mając nadzieję, że skłoniłam Was do refleksji jak i lektury tej świetnej książki!

Książka dostępna pod linkiem:

KLIK

Zapraszam też na:

Dodaj komentarz